Countries we have visited
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com
0

Nilai sebuah tasbih...




Petang tadi sebelum pergi keje,kami berdua plan nak pegi makan dulu. Sampai disatu jalan kat area Jelatek menghala ke Jalan Ampang tuh nampak seorang pakcik tua di tengah-tengah jalan cuba menjual tasbih. Kebetulan traffic light kat situ memang lama, so nampakla aku pakcik tu pergi ke setiap kereta cuba jual tasbih tuh. Paling menyayat hati aku bila melihat keuzuran pakcik tu yg bertongkatkan payung tapi masih cuba gagahkan diri untuk mencari rezeki. Tak silap aku pakcik ni bukan warganegara Malaysia sebab rupanya macam orang Pakistan. Sampailah bila dier tiba kt kereta kami..aku memang niat nak beli aja tasbih tuh sebab xde sape pon beli..

Pakcik: Please...help me..i have heart problem..
Aku: How much uncle?
Pakcik: RM10 per piece (alamak mahalnye!!huhuh..ermm macam xjd nak amik..tetiba)
Aku: errmm RM10??expensive la uncle..it's okay..
Pakcik: okay,okay! no money..no money...(dier terus bagi tasbih tuh kt aku)

Dalam hati,alamak ape aku nak buat ni,xkan xbagi ape2..lampu traffic da nak hijau..terus aku grab beberapa helai duit seringgit & bagi kat pakcik tuhh...kami doakan kesejahteraan pakcik ye..harapan kami moga dengan pertolongan kami yang tak seberapa tu dapat meringankan beban beliau. Amin...

0 comments:

Post a Comment

Back to Top